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Posted: Mon 24. Oct 2005, 16:32
by frold
consistency wrote:
as i said above, good support would be to receive an email and not make me check my member section every day to not miss an announced server down.
Okay I wanna buy a dedicated server. Was it all serveres that was down?
Posted: Mon 24. Oct 2005, 17:08
by consistency
as far as i know the whole server4you network was down. announced (only in online member tool) from 04:00 und 06:00 in the morning. afterwards i read the notice that a part of the network wasn't accessable until 13:00.
but i habe nothing direct against server4you. just their support is a little bit low. i think a mail notice about a serverdown is a minimum. also sometimes they answer your support request with standard answers and dont answer the concrete questions you asked. but if you ask your questions like
1.) question (yes/no/maybe)
2.) question (small explanation)
3.) question (yes/no)
4.) question (link)
it work. just insist on exact answers. and help with predefined answer possibilities or a description what answer you anticipate or need.
answer to my support ticket:
> - wo wurde das denn angekündigt?
Im Kundeninterface war ein entsprechendes Posting zu finden.
> - gibt es dafür eine mailinglist?
Leider noch nicht, dies wird jedoch momentan in Betracht gezogen.
> - wie häufig kommt soetwas vor?
Derartige Wartungsarbeiten werden vermieden sogut es geht, in Bälde sollten entsprechende Arbeiten nicht mehr anfallen.
full german notice after the serverdown in the membertool
uhr20.10.2005 - 14:29 Uhr
Wie bereits angekündigt, haben wir in der heutigen Nacht zwischen 04:00 und 06:00 Uhr eine Erweiterung unseres Netzwerkes durchgeführt, um Ihnen noch mehr Leitungsressourcen zur Verfügung stellen zu können und die Performance unseres Netzwerkes weiter zu optimieren.
Wegen Schwierigkeiten in unserer Routinginfrastruktur ist es dabei in der Zeit bis 13:00 Uhr in Teilbereichen unseres Netzwerkes zu einer zeitweisen Nichterreichbarkeit gekommen.
Zwischenzeitlich konnten die Schwierigkeiten von unseren Mitarbeitern gelöst werden und alle Teile unseres Rechenzentrums sind wieder mit der gewohnten Verfügbarkeit und Geschwindigkeit erreichbar. Auch die Erweiterungsmaßnahmen haben wir erfolgreich abgeschlossen.
Wir möchten uns hiermit bei den betroffenen Kunden für die aufgetretenen Schwierigkeiten entschuldigen und bitten um Ihr Verständnis.
Posted: Fri 18. Nov 2005, 07:38
by juergen
Thats what I did after phonecall with 1&1:
http://alturo.de
same server farm, just used ... but as fasssssssssssssssssst as the top ones.
But: same conditions... 3 month ...
Posted: Thu 24. Nov 2005, 17:42
by frold
Okay - now I have ordered a root server at server4you.de
Posted: Mon 12. Dec 2005, 22:22
by frold
frold wrote:Okay - now I have ordered a root server at server4you.de
But I do not have a server yet - it is payed but they are SO slow - I have my doubt if I will recommand them